دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
کد خبر: 1169584
۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
مخبر

حوزه/ سرپرست ریاست جمهوری گفت: تجهیزات پیشرفته‌ای مانند ربات نجات دریا در جمعیت هلال احمر به کار گرفته می‌شود و به جای اینکه جان نیروهای این جمعیت به خطر بیفتد، از این ربات استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد مخبر، امروز پنجشنبه در آیین الحاق ۹۰۵ دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات تخصصی امداد و نجات به جمعیت هلال احمر که در جوار مرقد حضرت امام خمینی رحمه الله علیه برگزار شد، از اضافه شدن ۳۰ درصدی خودروهای تخصصی این جمعیت و همچنین تأمین سایر تجهیزات پیشرفته و به‌روز مورد نیاز در نتیجه این الحاق خبر داد و اظهار داشت: مشکلات ارزی و ارزبری بالای خرید از نکات اصلی تأمین این تجهیزات بود که با حمایت جدی و پشتیبانی قوی رئیس جمهور شهید، طرح تأمین تجهیزات لازم، تصویب و وعده داده شده، محقق شد.

سرپرست ریاست جمهوری در این آیین که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، با قدردانی از امدادگران هلال احمر، قدرت بسیج‌کنندگی در کمترین زمان در جغرافیای مورد نظر را از ویژگی‌های هلال احمر به عنوان الگوی سایر بخش‌ها دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم توانست جایگاه هلال احمر ایران را به جایی برساند که نه تنها رضایت مردم کشور را به دنبال داشته، بلکه امدادرسانی‌های مؤثر و حرفه‌ای این جمعیت در سایر کشورها، موجب افتخارآفرینی برای ایران در سطح بین‌المللی شده است.

مخبر با توجه به جنایات فجیع صهیونیست‌ها در غزه و رفح، سکوت و بی‌عملی نهادهای بین‌المللی مسئول و نیازهای مبرم فلسطینیان به امداد، گفت: انصافا جای شما امدادگران شجاع، ایثارگر و فداکار هلال احمر کشورمان برای کمک به غزه و رفح مظلوم، خالی است.

سرپرست ریاست جمهوری که در این آیین، پس از بازدید از خودروها و تجهیزات، با داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز گفتگو کرد، ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در دولت مردمی برای ارتقای دو حوزه «سخت‌افزار» و «نرم‌افزار» این نهاد امدادی، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری داشتند که اکنون این داوطلبان به بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده‌اند.

مخبر اظهار داشت: در حوزه سخت‌افزاری نیز اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تجهیزات پیشرفته‌ای مانند ربات نجات دریا در هلال احمر به کار گرفته می‌شود و به جای اینکه جان نیروهای هلال احمر به خطر بیفتد، از این ربات استفاده می‌شود؛ تجهیزات دیگری مانند پهپاد و دوربین دید در شب نیز کمک بسیاری به سرعت در کمک رسانی می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز به بیان پیشرفت‌های این جمعیت در دولت سیزدهم پرداخت و در توضیح خودروهای خریداری شده، تصریح کرد: این خودروها شامل ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیزات تخصصی دیگر است که به امکانات ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود.

پیر حسین کولیوند گفت: علاوه بر این، ۵۰ هزار چادر امدادی تیپ ۴ از نوع جدید، ۲۰ دستگاه پهپاد، ۹۰۰ بی‌سیم دیجیتال و ۵ دستگاه ربات نجات دریایی و سایر تجهیزات جدید در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

کولیوند در ادامه از توفیقات این جمعیت در به‌روز رسانی و تعمیر بالگردها، خودروها و تجهیزات خود به‌دست مهندسان داخلی، گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha